AJAX
Zo is het
Sp
BRANDWEERMATERIAAL
DE TOP
IN BRANDBEVEILIGING
DE BOER N.V.
Begunstiging van onze aöveRteeRöeRS, houöt 6e schakel in stanö
AMSTERDAM-CRUQUIUSWEG 118
TELEFOON (020)-54001
-'-HU,
wandbord, de leestafel, verlichting boven
de hoek der wijzen (HBS), blad met ka
raf en 12 glazen (inscriptie), blad met 6
borrelglazen met verz. voet, smeedijze
ren constructie AFC 1895-1970 (UD),
leren sigarendoos, 4 wandborden, botter
(Volendam), sherry glazen en gedenk
boek (Zwaluwen), verzilverde asbak,
notitiebloc met inscriptie, kristallen asbak
met inscriptie, sigarendoos, doos siga
ren (asorti), Zaanse wandklok, 75 cm
hoge beker, 9 verzilverde lepeltjes
(Lieverdje), 6 ballen, vier flessen jenever,
3 flessen cognac (waarbij van CVV 2
glazen en 2 kop en schotels), een fles
whisky en een fles brandewijn.
En dat is het dan. Overweldigend. Ko
lossaal. Dank, dank, dank.
J. T. S.
Musical
Op chic
U zult begrijpen, dat de medespelers,
de een meer de ander minder, de zenu
wen hadden. Men kende zijn publiek.
Als Nol een bal loslaat en als Ernst, Jos
of Kees diezelfde bal verkeerd raken
dan is de hel al los. Laat staan dat Rob,
Ad of Max black zouden komen te staan.
Maar goed, alles is meegevallen. U was
lekker als publiek en als er eens iets fout
ging (dat gebeurde) en u bemerkte dat
(gebeurde dat?) dan dacht u waarschijn
lijk „het zijn maar amateurs", o.k. Maar
heel de club is amateur. Between the
eyes?
Hans (I)
„De krultang is nog heet". Ik hoor het
Leeflang nog zeggen. Maar op zondag
was de krultang inderdaad heet. Die huf-
ters achter de coulissen hadden er aan
stekers onder gehouden.
Hans (II)
Omdat het voor het verwisselen van
decor nodig was kreeg Hans Geusen-
Op de tribune
broek tot taak ons na een bepaald be
drijf even bezig te houden, „Wat heb ik
in die club een honger".
Tekst van ons edele drietal bekenden
(zie foto elders). Teksten over de meis
jes van het ballet, de dolle Mina's en de
dame op de derde rij van Hans himself.
Formidabel
En toen zei Cor, hier heb je de zaal.
En toen is Rik Ridderikhof, gesteund
door een aantal kornuiten (Charles Wig-
gemansen, Nol Kuikens, Cas Tromp,
Frits Seunke etc. etc.) een toneel gaan
bouwen. In één dag. In één dag, men
sen. En als Cor had gezegd, hier is het
landje, dan had Rik met diezelfde mak
kers nog een zaal aan het toneel ge
bouwd ook. Wat een vakmanschap. Wat
een enthousiasme.
Cor
De acteurs mochten kamer 104 en 105
bezetten. Kennelijk had Cor Bogaert
zijn ondergoed op 104 en zijn overhemd
op 105. Immers, hij stond op een be
paald moment met een toegeslagen deur
in zijn ondergoed op de gang. Met de
lift naar de begane grond. De deuren
op een kier en pst tegen de portier. Met
een tweede sleutel hielp deze man Cor
uit de nood. Toen Cor aangekleed ach
ter het toneel kwam, stonden de acteurs
er nog op. Het dansje van „Kennen wij
de vrouwen" was-ie totaal vergeten.
Invallen
Soms door eigen domheid, soms door
omstandigheden zorgden de acteurs
voor nieuwe, ongeschreven teksten.
Ik denk aan de „fout" van Rob Kap-
peldijk, die op een telefoontje antwoord
de ,met KappelhoffDe fout is er, door
het succes, ingehouden. Zo ook met de
aanspreektitel Paw uit Bonanza. Ik
denk aan de vraag van Otto Kappeldijk
aan het orkest of hij even ruzie mocht
maken toen het orkest doorging met
spelen, terwijl een abrupte stop voorge
schreven was. Later moest Otto a capel-
la zingen. (Die rot Ad).
J. T. S.